"CINTA KEPADA ALLAH MEMBAWA KETENANGAN..CINTA KEPADA RASULULLAH MEMBAWA KE SYURGA YANG KEKAL ABADI "
"Tiada siapa lagi yang aku cintai selepas Rasulullah hanya Allah jua yang akan mematikan aku bila-bila masa saja. Dan aku kini menanti kehadiranMu untuk membawa aku bersama ke alam yang lebih indah ini."JUWAIRIYAH -Semoga dapat mengambil istifadah dan manfaat dari laman ini-

Wednesday, April 9, 2014

Cakap tentang serum...

Assalamualaikum semua... hari ni saya nak cakap lain sikit... hehe... tentang serum.. jenama Panacea..gambar dia ada kat bawah... saya ddah pakai 2 kali.. maksudnya 2 botol...alhamdulillah bagus untuk kulit.. kita usaha dan tawakal... harga dia RM95 free postage... tapi tahan 2-5 bulan.. save budget... sebelum ni jarang promosi produk kecantikan... hehehe... sebab tak tahu mana halal... dan pencuci muka...krim yang kita guna tak tentu semua halal kan??

Produk panacea ni bukan sahaja halal...malah selamat untuk diminum atau disapu... jadi... siapa nak try... boleh la order kat page ni....

https://www.facebook.com/pages/Panecia-Beuty-Serum-No-1-Malaysia/620509511350496

kena cuba baru tahu... bagi yang kulit masalah lagi disarankan guna, tambahan pula... kulit yang dah cantik boleh guna jugak.. untuk kekal lembab dan tiada jeragat...menjaga kesihatan juga adalah ibadah... ^_^ carilah yang halal... contoh serum seperti di bawah... jom la order...


masuk link di bawah kalau nak order ye... bukan kat blog ni.. hehehe

https://www.facebook.com/pages/Panecia-Beuty-Serum-No-1-Malaysia/620509511350496

Monday, February 17, 2014

Boy, 4, Found Wandering Desert Alone


Di tengah-tengah padang pasir yang luas, padang pasir berbatu, seorang budak lelaki, dipisahkan dari keluarganya, ditemui mengembara, membawa semua harta benda duniawi dalam beg plastik separuh ketinggian beliau, kata pegawai PBB.

Marwan, yang berusia 4 tahun, terserempak dengan pekerja bantuan PBB baju berwarna biru .

Gambar nyata telah ditangkap oleh Andrew Harper, penyelaras Bangsa-Bangsa Bersatu Pelarian Agensi di Jordan, yang mencatatkan ia di Twitter sebelum ia disebarkan ke sulruh media massa pada hari Isnin.

Marwan baru sahaja melintasi sempadan padang pasir selatan Syria pada hari Ahad ke utara Jordan, menyertai barisan hampir 600,000 pelarian Syria yang berdaftar dengan PBB yang telah melarikan diri ke Jordan untuk melarikan diri dari perang hampir tiga tahun di Syria yang kini telah meninggalkan lebih daripada 140,000 mati .

Gembira, Marwan kemudiannya bersatu semula dengan keluarganya.

Siapa yang menjaga Marwan?? Pasti Allah dan Para malaikatNYA..
Jom UCAP SUBAHANALLAH...
Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad...
 
Sumber: http://abcnews.go.com/m/blogEntry?id=22555255&ref=http%3A%2F%2Fm.facebook.com%2Fl.php%3Fu%3Dhttp%253A%252F%252Fabcn.ws%252F1hqfaKr%26h
%3D0AQEpLC94%26s%3D1%26enc%3DAZNi7a0EyQKPBpwPfQqj9DQ2S133izIDFYYguEnu9A5sCfp79xax26_2gPawrZgrlIPZw_SlX8DXsNrS34n_ncaV

Saturday, February 15, 2014

Kini Aku Seorang Isteri

[Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad]

Kini aku bergelar isteri... hehe.. nie gambar saudara seislam.. sweetkan.. alhamdulillah
semoga sahabat kita menjdi isteri solehah.. menjadi bidadari syurga..
saya suka tengok mereka berdua.. sweet sangat... 

Semoga aku satu hari nanti.. aamiin.. ^_^

Saya Budak Baru Belajar


[Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad]

Saya budak baru belajar.. kalau ada salah tolong tunjukkan ^_^
Tegurlah secara berhikmah.. jika saya ada salah...

Alhamdulillah... Sahabat2 yang dirahmati Allah selalu..
Apa yang kita ada hari ini, belum tentu ada hari esok.. Dan hari ini
adalah sejarah untuk hari esok... Jika hari ini masih ada doa2 sahabat2
yang belum Allah qabulkan.. bersabarlah.. mungkin apa yang kita inginkan 
akan Allah beri juga nanti... Allah memberi pada waktu yang tepat..

Allah merancang dengan cintaNya.. Manusia merancang dengan akalnya..
segalanya atas kehendak Allah yang menentukan segalanya..

Senyum itu pengubat duka.. ^_^

Thursday, February 13, 2014

KETURUNAN RASULULLAH


[Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad]

Melihat muka beliau... sangat sejuk dan tenang... dialah SYEIKHNA SIDI YUSUF MUHYIDDIN AL-BAKHOUR AL-HASANI.. Beliau berketurunan Rasulullah Sollallahualaihiwassalam...

Jangan kata keturunan Rasulullah sudah tiada... masih ada.. keturunan dari cucu baginda Hassan dan Hussien... Saya berpeluang berjumpa dengan SYEIKHNA SIDI YUSUF MUHYIDDIN AL-BAKHOUR AL-HASANI hanya sekali sewaktu beliau datang ke masjid kami.....Tutur katanya sangat tersusun.. indah wajahnya hanya Allah yang tahu..wajah beliau sudah sangat tenang kita lihat... tambah pulak baginda Rasul.. mestilah lagi baik, dan cantik... Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad...Sungguh aku sangat merindui baginda...

Antara mutiara kata yang beliau nasihatkan adalah:

1- Sesiapa yang menyerahkan urusannya kepada Allah s.w.t. (tawakkal) pada permulaan suluknya, maka Allah s.w.t. akan memuliakannya di penghujung suluknya.

2- Sesiapa yang mana permulaannya membakar-bakar atau menyala-nyala, maka penghujungnya akan terang benderang.

3- Permulaan menunjukkan penghujungnya.

4- Kejujuran kepada Allah s.w.t. merupakan jalan yang paling hampir untuk menuju Allah s.w.t..

5- Kelalaian itu pintu bagi segala kesalahan dan nafsu itu pintu bagi segala kehinaan.

6- Seseorang murid yang hakiki itu bukanlah yang menisbahkan kepada gurunya, tetapi murid yang hakiki itu ialah, orang yang dinisbahkan akan gurunya kepadanya.

7- Sesungguhnya, kalau saya mati dalam keadaan jujur (kerana mempertahankan kebenaran) itu lebih baik daripada saya hidup dalam keadaan penuh tipu daya.

8- Janganlah bergantung kepada ibadah, kerana ketergantungan tidak boleh kecuali hanya kepada Allah s.w.t..

9-Berapa banyak kenikmatan yang membawa kepada penyesalan dan berapa banyak pula tangisan yang membawa kepada kegembiraan di penghujungnya.

10-Banyakkan selawat kepada Rasul.

AKU DAN INTERVIEWKU


[Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad]
Aku dan ESQ... Dulu.. ada berita mengatakan ESQ ajaran sesat kerana teknik yang diajar di dalam
ESQ kurang menyenangkan.. bagi saya.. ESQ sangat memberi kesan yang baik..
sama ada rohani dan jasmani.. Kisah Rasulullah yang syahdu menyentuh
hati saya... Saya tidak kata ESQ sesat... saya suka ESQ..

Pengendalian programnya sangat baik..
kenapa saya buka balik cerita ESQ ni?? Sebab semalam waktu temuduga..
yang menemuduga saya check fail2 saya.. dalam banyak2 sijil tu..
last sekali saya selitkan ESQ sijil.. Terus dia tanya pendapat saya..
Saya terang2... akhirnya dia kata...
Syarikat kami selalu menghantar staf2 untuk mengikuti ESQ...

Dah lama saya merindui ESQ... hatiku perlu disentuh kembali oleh mereka yang 
solih.. ^_^ YA Allah... andai ini takdirMU.. aku terima..

"Siapalah aku untuk menyatakan rindu padamu... siapalah aku untuk menyatakan sayang padamu..hanya Allah yang tahu segala isi hatiku... YA Rasulullah hanya dirimu yang
selalu aku rindui.."

Monday, February 10, 2014

Jika Sudah Berani Bercinta


Allahummasolliala Saiyyidina Muhammad

Cinta itu indah, andai dirinya halal buat kita, sama2 pegi masjid
dengar kuliah agama, sama2 mengaji saling perbetulkan tajwid...
ewaahhh... berangan pulak.. 

Nak yang soleh.. jom solehahkan diri... :-)

Mencintai Rasulullah adalah tanda Iman..


Selawat & salam buat junjungan mulia Rasulullah.s.a.w..."Berselawatlah untukku satu kali, maka Allah akan berselawat untuk nya 10 kali” hadis riwayat muslim(1/288, no.384)

Sabda Nabi SAW “ Dari Ibnu Mas’ud r.a. bahawa Rasulullah s.a.w bersabda : Orang yang terdekat denganku pada hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku.”
(Hadis Riwayat At-Tarmidzi)

Sabda Nabi SAW : “ Dari Abu Hurairah r.a berkata : Rasulullah s.a.w bersabda : Janganlah kamu jadikan kuburku sebagai tempat perayaan dan berselawatlah kepadaku , maka sesungguhnya bacaan selawatmu itu akan sampai kepadaku dimana sahaja kamu berada .“ (Hadis Riwayat Abu Daud)

Ketika berjumpa sahabat handai atau saudara mara sesama Islam . Sabda Nabi s.a.w : “ Tiadalah dua hamba yang saling cinta mencintai kerana Allah yang berjumpa salah seorang yang lain lalu berjabat tangan ( bersalam ) dan berselawat kepada Nabi s.a.w . melainkan Allah mengampuni dosanya sebelum mereka berpisah , baik yang telah lalu ataupun yang akan datang.“
(Hadis riwayat Ibnu Sunni)

Ketika akan memulakan sesuatu pekerjaan yang baik atau penting . Sabda Nabi s.a.w : “ Setiap pekerjaan yang baik yang tidak dimulai dengan hamdalah (memuji Allah) dan selawat , maka pekerjaan atau urusan itu terputus dan hilang barkahnya.“ (Hadis Riwayat Ar-Rahawi)

Ketika mendengar orang menyebut nama Nabi s.a.w . Sabda Nabi s.a.w : “ orang yang bakhil itu adalah orang yang tidak mahu berselawat ketika orang menyebut namaku di sisinya.“
(Hadis Riwayat At-Tirmidzi)

Ketika telinga berdengung . Sabda Nabi s.a.w : “ Jika telinga salah seorang dari kamu berdengung , maka hendaklah ia mengingati dan berselawat kepadaku.“ (Hadis Riwayat Ibnu Sunni)

Ketika mengalami kesusahan dan kebimbangan. Diberitakan oleh Ubay bin Kaab r.a. bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah s.a.w, ujurnya : “ Ya Rasulullah bagaimana pendapat engkau sekiranya aku jadikan selawat untuk engkau semua? Jawap Rasulullah s.a.w “ Kalau demikian Allah akan memelihara engkau baik mengenai dunia mahu pun mengenai akhiratmu.“
(Hadis Riwayat Ahmad)

Setiap waktu pagi dan petang . Sabda Nabi s.a.w : “ Barang siapa berselawat kepadaku waktu pagi sepuluh kali dan waktu petang sepuluh kali , maka ia akan mendapat syafaatku di hari kiamat.“ (Hadis Riwayat Thabarani)

Berdasarkan dari hadis-hadis diatas, jelas bahawa membaca selawat kepada Nabi s.a.w adalah suatu dari rangkaian iman dan ibadah yang wajib disempurnakan oleh kaum Muslimin dengan penuh kesungguhan dan keikhlasan. Semoga dengan sentiasa berselawat ke atas Nabi, Allah akan memberi rahmat dan keberkatan dalam kehidupan kaum Muslimin.

Fadilat Selawat - untuk renungan

Rasulullah SAW telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku. Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."

Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.? Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W.

Ayuh jangan kita melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah, Rasul dan para malaikat.
Amin Ya Rabbal Alamin.

Nasihat TUAN Guru




Sunday, February 9, 2014

Macam Cantik Jer...Macam Comel Jerr



[Allahummasolliala Saidina Muhammad]

Setiap kejadian manusia memang cantik.. Allah menciptakan manusia sebaik2 kejadian,
jagalah kecantikan yang diberikan kerana Allah..bukan kerana manusia..
Bagi seorang wanita kita mestilah bercantik untuk suami..
Semoga menjadi isteri solehah.. 

In shaa Allah...
Islah Nafsak Wad'u Ghairak

Maafkan aku duhai Sahabat



[Allahummasolliala Saidina Muhammad]
Sahabat2 yang dirahmati Allah sekalian.. maafkan saya jika post2 saya ada yang
kekurangan, atau ada yang membuatkan kamu semua terasa hati..

'Diriku bukan ustazah, bukan juga seorang ustaz, jauh sekali orang alim, aku hanya
insan biasa yang masih belajar mencari sesuatu yang tersembunyi..segala ilmu
yang aku ketahui, akan aku kongsi dengan semua, bukan tujuan untuk meriakkan diri,
jauh sekali untuk dipuji-puji..Aku hanya ingin berkongsi bersama kalian supaya
kita sama2 menemui cahaya untuk perjalanan ke syurga nanti..maafkan
aku duhai sahabat, andai kekurangan diri terserlah dimata kalian."

Islah Nafsak wad'u Ghairak
(Perbaiki Diri Kamu, Dan serulah yang Lainnya)

Saturday, February 8, 2014

Antara Pesanan Ustaz Zainol Asri






 [Allahummasolliala Saidina Muhammad]

Sampaikan walaupun satu ayat...
Islah Nafsah Wad'u Ghairak.. 
Tiada yang lebih indah dalam dunia ini melainkan kehidupan kita dengan
mengingati Allah. Untuk kita berjaya di akhirat kelak kita mesti jangan sekali
sombong dengan apa yang Allah berikan. Setiap pekerjaan mesti jujur..

"Ya Allah.. Engkau jadilah aku hambaMu yang baik akhlaknya..baik lidah bercakap
sesuatu yang baik.. dan taat dalam ibadahMu.. khusyuk dalam setiao sujudku.."
Aamiin..



Sabar itu INDAH...


[Allahummasolliala Saidina Muhammad]

"Orang yang gagah perkasa tidak diukur dengan kemenangan dalam pertarungan, tetapi kekuatan yang sebenar ialah orang yang dapat mengawal dirinya ketika marah."

[Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim]


Rasulullah SAW pernah menggambarkan dalam sebuah hadis; Daripada Abu Hurairah ra berkata, bahawa Rasulullah bersabda, "Orang yang kuat bukanlah yang pandai bergusti, namun orang yang kuat adalah orang yang memiliki jiwanya ketika ia sedang marah". 

 [Hadis Riwayat Bukhari]

JIHAD BERFACEBOOK OLEH YUSUF AL-QARADAWI


[Allahummasolliala Saidina Muhammad]

Facebook, merupakan laman sosial yang digunakan oleh ramai orang di seluruh
negara, ia merupakan antara medan dakwah yang bagus jika
digunakan sebaik mungkin..

"Jihad itu indah, bila ikhlas kerana Allah, bukan kerana nama,
dan jawatan yang dipegang"

Friday, February 7, 2014

Allah Datang Menyapaku penuh Kelembutan

[Allahummasolliala Saidina Muhammad]

Selawat dan salamku padamu Ya Rasul.. Sesungguhnya kasihmu tiada pengganti,
sesungguhnya cinta yang engkau titipkan sungguh yang tertinggi..

Allahummasolliala saidina muhammad, 

ketika ku sendiri dalam keresahan hati, Engkau datang menyapaku Ya Tuhan, 
Engkau datang penuh lembut menggerakkan hatiku untuk ingat padaMu..
Sungguh.. tiada dayaku melainkan semua hanya dariMu..Dengan kalimah
Lailahaillallah Muhammad Rasulullah.. aku menjadi hambaMu..
sungguh Ya Allah.. Tiada Tuhan selainMu.. Engkaulah Allah yang Maha Kasih pada
hambaNya...